Deklaracja Dostępności

Placówka Wsparcia Dziennego "Tlen Wojkowice" zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 848; zwana dalej: ustawą o dostępności). Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej BIP Placówki Wsparcia Dziennego "Tlen Wojkowice".

Data publikacji strony internetowej: 2021-03-18
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-04-18

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  • część plików dołączanych do artykułów zapisanych najczęściej w formacie PDF nie jest dostępnych cyfrowo.

Oświadczenie sporządzono dnia: 2021-04-18.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Strona internetowa nie jest wyposażona w skróty klawiaturowe, które mogłyby wchodzić w konflikt z technologiami asystującymi (np. programy czytające), systemem lub aplikacjami użytkowników.

Można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest: Anna Magner (tlen@wojkowice.pl). Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu: 733-266-668. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu.

Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich.

 

Siedziba główna Placówki Wsparcia Dziennego „Tlen Wojkowice”, ul. Sucharskiego 17a, 42-580 Wojkowice

Budynek, w którym mieści się siedziba główna Placówki Wsparcia Dziennego „Tlen Wojkowice” usytuowany jest w bloku mieszkalnym przy ulicy Sucharskiego. Do budynku nie prowadzi chodnik, należy poruszać się poboczem drogi asfaltowej. Dojścia piesze są od ulicy m.in. Cementowej, Fabrycznej i Morcinka. Na trasie dojścia do budynku występują przeszkody np.: latarnie, słupki znaków drogowych. Najbliższy przystanek komunikacji miejskiej: „Wojkowice Sucharskiego”znajduje 450 metrów od budynku i obsługiwany jest przez linię nr 25. Brak w okolicy postoju taksówek. Budynek nie posiada miejsc parkingowych. Do budynku prowadzi jedno wejście z dwoma schodami nieposiadającymi barierek i oznaczonych krawędzi. Stopnie schodów są proste bez podcięć. Drzwi otwierane w wejściu frontowym nie są przystosowane do przejazdu wózka inwalidzkiego (szerokość przejścia poniżej 90 cm), przy czym obecnie trwają prace projektowe nad ich modernizacją. Wszystkie pomieszczenia zajmowane przez Placówkę znajduje się na parterze. W budynku znajduje się na jedno pomieszczenie w układzie prostym, prostokątnym umożliwiającym swobodne wyminięcie się dwóch osób. Toalety nie są dostosowane dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Do budynku można wejść z psem asystującym. W budynku nie ma pętli indukcyjnych. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. W siedzibie organu jest możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego (pracownika PWD „Tlen Wojkowice”) na Polski Język Migowy – po uprzednim zgłoszeniu. Brak jest dostępności tłumacza języka migowego za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej.

 

Filia Placówki Wsparcia Dziennego „Tlen Wojkowice”, ul. Jana III Sobieskiego 125,
42-580 Wojkowice

Budynek, w którym mieści się filia Placówki Wsparcia Dziennego „Tlen Wojkowice” usytuowany jest w odległości 30 metrów od skrzyżowania ulicy Jana III Sobieskiego i Morcinka. Przejście dla pieszych przy wskazanym skrzyżowaniu nie posiada sygnalizacji świetlnej i dźwiękowej. Do budynku prowadzi chodnik nieposiadający wydzielenia dla pieszych i rowerzystów. Na trasie dojścia do budynku występują przeszkody np.: latarnie, słupki znaków drogowych, barierki odgradzające chodnik od dogi. Najbliższy przystanek komunikacji miejskiej: „Wojkowice Giełda”znajduje 70 metrów od budynku i obsługiwany jest przez m.in. linie nr: 24, 25, 43, 99, 104 i 133. Brak w okolicy postoju taksówek.Budynek nie posiada miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych. Najbliższe ogólnodostępne miejsca parkingowe znajdują się naprzeciwko wejścia do budynku około 30 metrów w linii prostej. Do budynku prowadzi jedno wejście z trzema schodami nieposiadającymi barierek i oznaczonych krawędzi. Stopnie schodów są proste bez podcięć. Drzwi otwierane w wejściu frontowym nie są przystosowane do przejazdu wózka inwalidzkiego (szerokość przejścia poniżej 90 cm). Wszystkie pomieszczenia zajmowane przez Placówkę mieszczą się na parterze. W budynku znajdują się dwa pomieszczenia w układzie prostym, prostokątnym umożliwiającym swobodne wyminięcie się dwóch osób. Toalety nie są dostosowane dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Do budynku można wejść z psem asystującym. W budynku nie ma pętli indukcyjnych. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. W siedzibie organu jest możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego (pracownika PWD „Tlen Wojkowice”) na Polski Język Migowy – po uprzednim zgłoszeniu. Brak jest dostępności tłumacza języka migowego za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej.

Nasz serwis BIP został zaprojektowany zgodnie ze standardem WCAG 2.1 tak, aby był możliwy do obsłużenia dla jak najszerszej grupy użytkowników, niezależnie od używanej technologii, oprogramowania lub posiadanej dysfunkcji.

Serwis jest zgodny ze standardami W3C:

  • HTML5
  • WCAG 2.1 (minimum AA)

Serwis spełnia wszelkie normy Europejskie zawarte w dokumentach:

Unii Europejskiej:

  • Deklaracja Ministrów z 11 czerwca 2006 r.
  • Inicjatywa i2010
  • Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/2102 z dnia 26 października 2016 r.

ONZ: Konwencja Praw Osób Niepełnosprawnych

Serwis jest w pełni rozpoznawalny przez programy czytające dla osób niewidomych Window-Eyes, JAWS czy NVDA.

Obsługa serwisu możliwa jest zarówno przy pomocy myszki. jak i wyłącznie samej klawiatury (przy użyciu klawiszy Tab , Shift + Tab , Enter i strzałek kierunkowych)

Serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące:

  • Zmiana wielkości czcionki,
  • Zmiana odstępów w tekście (między znakami, słowami, liniami),
  • Zmiana kontrastu.

Na wszystkich stronach znajduje się wyszukiwarka.

Serwis został zbudowany w oparciu o metodę „Responsive Web Design”, w skrócie RWD. Metoda ta sprawia, że serwis automatycznie dostosowuje wyświetlanie do rozdzielczości oraz wielkości ekranu.

Nie wymaga powiększania, ani przewijania w kierunku poziomym.

W urządzeniach takich jak tablety, smartfony, telefony komórkowe serwis jest znacznie bardziej czytelny i przyjazny w obsłudze.

certyfikat dostępności Jednostka Bez Barier

Certyfikat przyznany w następstwie przeprowadzonego audytu *) potwierdza wysoki stopień dostępności cyfrowej serwisu BIP dla osób niepełnosprawnych: niedowidzących oraz niewidomych i ociemniałych, a także osób z innymi typami niepełnosprawności (ruchowymi, słuchowymi, poznawczymi).


*) Niniejszy Certyfikat „Jednostka Bez Barier” potwierdza zgodność aplikacji (systemu strony BIP) z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, a także ze standardem WCAG 2.1 (na poziomie minimum AA). Nie informuje o poziomie dostępności wszystkich treści publikowanych przez: Placówka Wsparcia Dziennego Tlen Wojkowice.